home
8
8
2087e7874365d1a52579856f4804a61c
2087e7874365d1a52579856f4804a61c
7b33b340c0ba0f5407fbdf08d8676856
7b33b340c0ba0f5407fbdf08d8676856
23ff225d4f1c2e50064f596492bb70f2
23ff225d4f1c2e50064f596492bb70f2
8672a1025ac357d5ecd606439d3e655d
8672a1025ac357d5ecd606439d3e655d
38331d4c4d908568cc8027acd6505a33
38331d4c4d908568cc8027acd6505a33
b32e82c5a1aeca98936b11b02a334c0a
b32e82c5a1aeca98936b11b02a334c0a
d9e87f45edfdb00796763560e2f4308f
d9e87f45edfdb00796763560e2f4308f
ec34019698392e820cf85c60ce707cd2
ec34019698392e820cf85c60ce707cd2
0dd2243174664360ed80217f7cddbb97
0dd2243174664360ed80217f7cddbb97

4x Wijzer

VierkeerWijzer:

Wereldoriëntatie wil zeggen oriëntatie op jezelf en op de wereld. Zo gaat het hier om oriënteren op de natuur, de wereld en de samenleving. Zo zou je het kunnen vertalen naar de vakgebieden: natuurkunde, aardrijkskunde en geschiedenis. Maar ook verkeer valt hier onder.

Wij bieden de lesstof niet in aparte vakken aan, maar de lesstof wordt in thema’s aangeboden.

In de onderbouw worden de thema’s aangeboden die aansluiten bij de leefwereld van de kinderen. De onderwerpen worden gekoppeld aan seizoenen, actualiteiten en onderwerpen vanuit taal- rekenmethode en aangeboden op de VierKeerWijzer manier.

Bij VierkeerWijzer  staat niet alleen Wat je leert centraal, maar ook Hoe je leert.

Wij baseren ons op de theorie van Meervoudige Intelligentie. Daardoor kunnen wij beter aansluiten bij de verschillende leerstijlen van kinderen.

Er zijn grofweg 8 verschillende intelligenties, ook wel talenten genoemd. Het ene kind leert door te doen, de ander door te kijken. De één is geïnteresseerd in de talige aanpak, of de muzikale manier, andere kinderen geven wellicht voorkeur aan de logische (reken) aanpak. Kinderen leren alleen, samen of in en van de natuur. Al die talenten zitten in kinderen, maar ieder kind heeft ook zijn voorkeuren. Daarop sluiten wij aan met de werkwijze van VierKeerWijzer, waarbij Vier de afkorting is voor de stappen die we in het leerproces doorlopen:

VVragenstellen. Kinderen krijgen vragen over het thema en moeten op hun manier op zoek gaan naar de juiste antwoorden.

IIk. Wat weten de kinderen zelf al van het onderwerp, welke voorkennis hebben ze en wat willen ze nog meer leren?

EExperimenteren en ervaren. Op hun manier (met hun talent) gaan kinderen aan de slag met het thema.

Rresultaten. De kinderen presenteren op hun manier wat ze hebben geleerd.

Hieronder de link naar een filmpje van de afsluiting van het thema ruimte van groep 7 en 8:

Videospeler

00:00
03:10

 

Contact

contactsterrenwacht

RKBS De Sterrenwacht
Branding 47-49
3224GA Hellevoetsluis
Tel.: 0181 – 31 85 50
info@rkbsdesterrenwacht.nl

Laatste nieuws

Berichtenarchief

 

Contact

contactsterrenwacht

RKBS De Sterrenwacht
Branding 47-49
3224GA Hellevoetsluis
Tel.: 0181 - 31 85 50
info@rkbsdesterrenwacht.nl

Laatste nieuws

Berichtenarchief